16.06.2015 11:58

Lekcja geografii w terenie

29 maja pojechaliśmy razem z prof. Beatą Puchalską, prof. Markiem Podgórskim oraz prof. Michałem Nowakiem na warsztaty terenowe w Sokolich Górach. Rozpoczęliśmy naszą przygodę na ulicy Piłsudskiego, skąd autobusem dotarliśmy do Rezerwatu Sokole Góry. Z uśmiechem na ustach pomaszerowaliśmy w stronę Góry Sokolej. Po drodze mijaliśmy różnego rodzaju formy krasowe (np. ostańce („Pielgrzym”), czy kominy krasowe. Po wspięciu się na szczyt i sfotografowaniu malowniczej scenerii lasów, pól i ruin zamku w Olsztynie, poszliśmy w dół i po kilkunastu minutach marszu dotarliśmy do Jaskini Koralowej (której wejście jest w kształcie pionowego komina), później Jaskini Wszystkich Świętych (również rozpoczynającej się stromym spadkiem) – połączonej z Jaskinią Olsztyńską. Zapaleni grotołazi mogli zwiedzić wnętrze jaskini Olsztyńskiej. W drodze natknęliśmy się również na pozostałości z czasów II  wojny światowej – rowy przeciwczołgowe przygotowane, by spowolnić nadchodzący front. Następnie udaliśmy się do kamieniołomu Kielniki, lecz z braku chęci na niewygodne zejście w dół (w celu zwiedzenia kolejnych jaskiń) i ogólnego zmęczenia, zawróciliśmy w stronę Olsztyna. Po dotarciu na rynek rozeszliśmy się do lodziarni, kawiarni i restauracji, by odpocząć i nabrać sił na powrót komunikacją miejską do Częstochowy.