30.09.2012 17:03

Jura zdobyta przez II b

W ostatnim tygodniu września, tj.26-28.09.2012 tuż po godzinie 9:00, w holu szkoły można było zobaczyć gromadzących się z licznymi torbami uczniów klasy IIb. Pogoda od razu zachęciła wszystkich do wycieczki pełnej nowych przygód, więc w pełni sił wyruszyliśmy w stronę malowniczej miejscowości Podlesice. Nie tracąc czasu grupa pod opieką p.prof. Anny Gołębiowskiej, p.prof. Doroty Malickiej, p.prof. Ewy Ludwin i przewodników  przystąpiła do zajęć w ramach warsztatów przyrodniczych.
Pierwszego dnia zwiedziliśmy okoliczne góry: „Apteka” i „Biblioteka” oraz liczne jaskinie. W trakcie wycieczki, przy pomocy młotków odkrywaliśmy tajemnice wnętrza skał. Następnie udaliśmy się na zajęcia manualne. Każdy z nas miał możliwość nauczenia się filcować , tkać i tworzyć zarazem piękne i ciekawe naczynia z gliny. Wieczór zakończyliśmy ogniskiem z  kiełbaskami. Po całym dniu wrażeń wszyscy wrócili do swoich pokoi. Po kojącej dawce snu, następnego ranka kontynuowaliśmy zajęcia w grupach . Wraz z opiekunkami stworzyliśmy piękne kwiaty z filcu, rozmaite bransoletki i przydatne gliniane naczynia. Po południu wyruszyliśmy znów w poszukiwaniu przygód do lasu, aby odkrywać miejsca zamieszkiwane przez neandertalczyka. Jako miłośnicy przyrody zbadaliśmy również czystość wody w pobliskim źródełku.  Niestety poczuliśmy także na głowach wodę z nieba.  Po powrocie do ośrodka na zakończenie dnia odbyła się dyskoteka.  Ostatniego dnia po zjedzonym śniadaniu i spakowaniu plecaków udaliśmy się autobusem do Mirowa. Zwiedziliśmy tamtejszy  zamek i skierowaliśmy się w kierunku Bobolic. Po drodze odwiedziliśmy kolejną jaskinie - ,,Stajnię", w której znaleziono ząb Bobulusa Jurajskiego. W Bobolicach także obejrzeliśmy odrestaurowany zamek. Już po godzinie 15.00 autobus z młodzieżą powrócił pod budynek II LO.
Dzięki zaangażowaniu opiekunów i przewodników wszyscy wrócili cali i zdrowi do swoich domów.

Pragniemy serdecznie podziękować p.prof. Annie Gołębiowskiej, p.prof. Dorocie Malickiej ,p.prof. Ewie Ludwin  za  duże pokłady cierpliwości, nowe doświadczenia i miło spędzony czas.